Rabaty hurtowe: 5% rabatu przy zakupach powyżej 6 000 zł bez VAT a 10% rabatu przy zakupach powyżej 12 000 zł bez VAT close

Gość zakwaterowany jest jednym z najlepszych narzędzi marketingowych.

Jak osiągnąć jeszcze większą satysfakcję klientów swojego hotelu?

 

Prowadzenie hotelu, pensjonatu lub podobnego miejsca wymaga wiele pracy, czasu i cierpliwości. Niezależnie od tego, czy są to duże hotele, czy mniejsze pensjonaty rodzinne, zadowolenie gości powinno być najwyższym priorytetem każdego hotelarza. Bo to największy zaszczyt hotelu i najlepsza reklama. Oczekuje się, że będziesz zapewniać obsługę klienta. W takim przypadku nie bój się wyjść poza to, co zostało obiecane. Ogół na pewno zaimponuje gościom. Chodzi o ogólne podejście, chęci, atmosferę i wreszcie czystość, wyposażenie i komfort. Jeśli chcesz dalej ulepszać usługi hotelowe, musisz rozważyć kilka innowacyjnych sposobów. Ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że pobyt gości jest najsilniejszym narzędziem marketingowym i jednocześnie goście są największymi krytykami. Jeśli będą zadowoleni, chętnie podzielą się swoimi doświadczeniami w recenzjach internetowych, ale przede wszystkim będą polecać obiekt swoim znajomym lub członkom rodziny. Jeśli zabiorą do domu negatywne doświadczenie, podzielą się swoimi wrażeniami również publicznie. Jednak w tym przypadku na pewno nie pomoże to twojemu lokalowi w zbudowaniu najlepszej możliwej marki.

Oto kilka wskazówek, jak poprawić wygląd swojego wnętrza i zwiększyć szanse na zadowolenie gości.

sizer

1. Pamiętaj, że Twój pobyt zaczyna się przed przyjazdem

Wysokiej jakości strona internetowa, aktywne konto w mediach społecznościowych, ale także szybka reakcja na maile czy rozmowy telefoniczne. Wszystko to może wpłynąć na decyzję gościa, czy wybrać Ciebie. Konieczne jest posiadanie dobrej jakości i szybkiej strony internetowej, która oferuje również wizualny „podgląd” Twojego hotelu. Oczywiście powinna istnieć możliwość natychmiastowej rezerwacji pobytu w określonym terminie. Mile widziane zdjęcia. Ważne jest, aby zawsze z przyjemnością odpowiadać na wszelkie pytania gości, którzy rezerwują pobyt z wyprzedzeniem.

 

2. Odpowiadaj na złe opinie

Równie ważnym czynnikiem jest chęć prawidłowego reagowania na uwagi klientów. Publikując recenzje o swoim hotelu, pokazujesz innym potencjalnym gościom, że jesteś gotów kontynuować pracę, aby ulepszyć swoje usługi. Przejdziesz na wyższy poziom, wysyłając automatyczne e-maile z ankietami na temat satysfakcji gości. Ludzie docenią to, że starasz się zdobyć jak najwięcej informacji i nakreślić satysfakcję lub komentarze osób, które zostały z tobą. Wtedy na pewno przekroczysz oczekiwania. Nie bój się również przyjąć konstruktywnej krytyki. Może popchnąć Cię do przodu i pomóc ulepszyć Twoje usługi.

 

3. Skontaktuj się z gośćmi osobiście

Po przyjeździe goście możesz powitać ich bezpośrednio w recepcji. Jeśli czas i okoliczności na to pozwalają, nie bój się wcześniej nawiązać kontaktu z klientami, na przykład za pośrednictwem sieci społecznościowych, i dowiedz się o nich jak najwięcej (ale uważaj na zbyt osobiste pytania). Możesz także wypróbować różne formularze lub kwestionariusze. Uśmiech i przyjazna atmosfera powinny być oczywistością. Dostaniesz ich jeszcze więcej, na przykład z niewielką uwagą, gdy przybędą. Na pewno zaimponujesz gościom i pozostawisz pozytywne wrażenie. Bo pierwsze kontakty są niezwykle ważne.

 

4. Poszukaj odpowiednich pracowników

Praca w usługach na pewno nie jest łatwa. Ocena zadowolenia gości w dużej mierze zależy również od tego, jak traktowani są oni ze strony personelu - od recepcjonistki, pokojówki po opiekuna. Każdy z nich odgrywa ważną rolę w tej mozaice. Zatrudniając pracownika do swojej placówki, oprócz podstawowej klasyfikacji ważne jest, aby przyjrzeć się jego osobowości. Powinien być przyjazny, chętny i zdecydowanie musi promieniować pozytywną energią. Każda osoba przebywająca w Twoim hotelu musi czuć się tak, jakby cieszyła się komfortem w domu. Więc jeśli pochodzi do niej gość z prośbą o pomoc, zdecydowanie ważne jest, aby zrobić wszystko, co w twojej mocy, aby ją zastosować. Ponadto personel powinien dobrze się komunikować, przekazywać informacje i pomagać gościom w jak najszybszym rozwiązywaniu problemów. Jednak nie zawsze trafiasz na idealnych kandydatów. Dlatego tak ważna jest cierpliwość i spokój. Hotel będzie miał ludzi z różnych środowisk. A co najważniejsze, w hotelu trzeba pracować zespołowo, a nie indywidualnie.

 

5. Technologia i czystość są ważne

Każdy klient Twojej placówki chce pewnej wygody, za którą płaci. Czysty pokój, stylowe wyposażenie i wyśmienita kuchnia w restauracji Twojego hotelu tworzą ostateczne wrażenie, jakie klient będzie miał po wyjściu. W dobie technologii system rezerwacji online jest ważny. Nie zapomnij o zaktualizowanej stronie, ponieważ wciąż budujesz swoją markę. W hotelu warto skorzystać z nowoczesnych technologii - takich jak darmowe wi-fi, stacje ładowania czy inteligentne klucze. Powinieneś myśleć poza tradycyjnymi udogodnieniami. Wszystko zależy jednak od tego, jakie koszty finansowe zamierzasz zainwestować w innowacyjne technologie. Dotyczy to również wyposażenia pokoi. Telewizja i wi-fi powinny być oczywistością w standardowych hotelach, podobnie jak czysta pościel i ręczniki.

 

To tylko kilka pomysłów, jak pójść o krok dalej. Nie ma ograniczeń dla Twojej wyobraźni, a im więcej czasu i pieniędzy poświęcisz na rozwijanie swoich lokali, tym lepiej.

Dbanie o klienta w Twoim hotelu wymaga szeregu obowiązków i chęci. Jednak gdy gość opuści Twój hotel zadowolony, z pewnością będzie to pozytywna nagroda za poświęcony czas. Jednocześnie stanie się motywacją do dalszego świadczenia możliwie najlepszych usług i budowania dobrej reputacji, która jest dla Ciebie najlepszą reklamą.

 

źródło: siteminder.com

 

share facebook Udostępnij
Więcej artykułów z tej kategorii
Newsletter

Podaj swój adres email, aby otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.